Kulturhäng

kulturhang-2

Vänsterpartiet i Köping brinner för ett levande centrum och ett kulturliv där alla får plats. För att kunna ta tillvara på all kultur som finns i Köping startades Vänsterpartiets kulturhäng upp hösten 2014. Under 2015 var dörren öppen en gång i veckan för alla som ville ta del av den kultur som inte ryms på de större scenerna.

Från och med 2016 driver vi Kulturhänget vidare lite mer spontant. I stället för att ha en fast tid, öppnar Kulturhänget sina dörrar när någon vill ha utrymme för att visa vad han eller hon håller på med. Exempel på evenemang kan vara musik, konstutställningar, föredrag, högläsning med mera. Kultur är ett brett område, och det försöker Kulturhänget ta vara på.

Kulturhänget har även arrangerat kvinnofestivaler på internationella kvinnodagen två år i rad, tillsammans med andra i Vänsterpartiet, kultur i form av sång, musik och konst på gågatan och mycket annat.

Vill du hålla dig uppdaterad om Kulturhäng Köpings evenemang? Det gör du enklast genom att följa vår sida på Facebook. Där kan du också höra av dig om du har idéer eller om du vill vara med som deltagare, utställare eller funktionär.

Kulturhängets arbete är helt ideellt.

Kulturhängets facebooksida: https://www.facebook.com/kulturhang

kulturhang