Tomas Eklund

Bostadsort: Köping

Civilstatus: Sambo, 2 döttrar på 22 och 20, samt en bonusdotter på 20 år

Jobbar: På Riksbyggen i Köping inom fastighetsskötselsdelen

Fritidsintressen: Mest motor, motorcyklar som jag haft en hel drös av från Cross/enduro,  touringhojar och många sportmaskiner, kört både enduroskog, crossbanor, och motorbanor runt ikring och även turåkning på gata. Aktiv instruktör inom inom Smc och lär ut grundläggande bankörning. Bilintresset är stort också sedan tidigt tonår, har en fin sommarentuiastbil i cabrioletutförande. Slukar även dokumentärer som har med motor att göra, och ser gärna motorsport när tillfälle ges.

Favoritmusik: Gillar det mesta, men lyssnar mest vad bilradion erbjuder

Gick med i partiet år:  2014-15

Varför just V: har alltid legat mig varmt om hjärtat, att värna om människors bästa och se och tänka på den lilla människan, pensionärer, ensamstående, sjuka, barnfamiljer, etc  före stora ekonomiska prioriteringar till de som oftast redan har gott om resurser. Vänstern har många goda agendor och sunt samhällstänkande i frågor som jag anser viktigast i livet.

Brinner för: Att jag och nära och kära skall få må bra

Dessa uppdrag har jag haft: ersättare i kultur och fritidsnämnden

Politiska uppdrag just nu: ersättare i kultur och fritidsnämnden

Framtida önskvärda uppdrag: inget speciellt i dagsläget

Drömmar om Vänsterpartiet Köping: Hoppas det kan bli det största partiet, både på lokal och riksdagsnivå, även om människor har olika politisk uppfattning, om bara människor får upp ögonen för vad som verkligen är viktigt och som betyder något.