Samarbete

Vänsterpartiet har kommit överens med Socialdemokraterna och Miljöpartiet om att tillsammans styra Köpings kommun under den kommande mandatperioden.

För att avgöra fördelningen av mandat i kommunstyrelsen och de olika arbetsutskotten fick dock lotten avgöra då det inte gick att få fram fördelningen genom valresultatet och partierna inte kunde komma fram till en gemensam lösning.

Vänsterpartiet blir tyvärr av med en ersättarplats i kommunstyrelsen men glädjande är att rasistiska Sverigedemokraternas inflytande är kraftigt begränsat.

Nu inleds arbetet för att ta fram lämpliga kandidater till de olika nämnderna. Vänsterpartiet strävar efter en hög mångfald av människor med olika kulturell, etnisk och religiös bakgrund. Vänsterpartiet strävar även efter att ha en jämn fördelning av både män och kvinnor.

You may also like...

1 Response

1. Magnus Falk skriver:

Hur kan det komma sig om vinster i välfärden snart är ett minne blott att köpings kommun, social och arbetsmarknad ämnar hyra lokaler för dyra pengar ( vinster i välfärden) och dessutom emot en stark opinion och mot det mesta av vad som borde vara känt i denna fråga. Vill vänsterpartiet i Köping bli av med de flesta av sina väljare i Kolsva , ta och tänk till och låt inte en ordförandeplats berusa Er! Det finns ju dessutom fler konstigheter inom sagda förvaltning,…

%d bloggare gillar detta: